Таяуда “WhatsApp” әлеуметтiк желiсiнен бiр сурет ширк деген жазбамен таратыла бастады. Елiмiздегi әулие-әмбиелердiң кесенелерiн ширк, яғни Құдайға серiк қосушылық деген әлгi хабарламада қазақстандық барша мұсылманды осы ақпарды таратуға үндеген. Бұл жайтқа қатысты қызу пiкiрталас туындаған тұста “халал жезөкшелiк” тақырыбы бұрқ еттi.
Алдымен WhatsApp-пен таратылған ширк мәселесiн сөз етсек. Төмендегi суреттен не ұқтыңыз? Иә, талай ғасырдан берi күллi қазақтың бас иiп, Құран бағыштайтын киелi мекендерiн түкке алғысыз еткiсi келетiндердiң әрекетi анық байқалады. Сонда ширк деп таратушылар мұнысын қалай түсiндiредi дейсiз ғой? Кесенелердi ширк деушiлердiң пайымынша, адамдар осындай жерлерге барып, аруақтан тiлек тiлеп, Құдайға серiк қосатын көрiнедi. Сондықтан да “шынайы мұсылман бауырларды терiс жолдан сақтайық” деп ұрандатуда. Осы сұмдық суретке қатысты саясаттанушы Айдос Сарым өзiнiң Фейсбуктегi парақшасында “Бақа мен биттер мынадай пәленi таратып жатыр екен “WhatsApp”-пен. Ал айтыңыздаршы: Сириядағы иттерден қай жерi артық? Сенiм-нанымдары осы болса, оларды қазақ деуге де, мұсылман деуге де болмайды. Осындай бәленi таратқандарды арандатушы деп тауып, жауапқа тарту керек!” деп жазғаны сол едi, “дiншiлдер” көп күттiрмей, жан-жақтан қарсы пiкiрiмен қаптай жөнелдi. Бiрi Айдосты дiни сауаты төмен деп сөктi, ендi бiрi кесенеге бару аруаққа табыну болып табылады деп байбалам салды. Әрине, кесенелердiң қазақ үшiн киелi саналатынын, ұлттық әдет-ғұрпымызда аруақты қастерлеу, Құран бағыштау ықылым заманнан қалыптасқанын түсiндiрушiлер де болды. Десек те, саясаттанушының бiр ауыз жазбасының соңы “дiншiлдердiң” түрлi уағыздары мен суреттегi көрiнiстiң ширк екенiн дәлелдеуге жанталасқандардың пiкiрiне толып кеттi. Оқып отырып, денеңiз түршiгедi. Әлгi дүмшелер өз бiлгенiн өзгеге таңуға келгенде ештеңеден тайынбайтыны сондай, жихадшылардың қайдан шығатынына көзiңiз осыған қарап оңай жетедi.
ДӘСТҮРДI ДIННЕН БӨЛIП ҚАРАУ ДҰРЫС ПА?
Ата-бабамыздан жалғасқан дәстүрiмiздiң бiрi – аруаққа арнап Құран бағыштау. Бұл дәстүр зиратқа бару арқылы да жүзеге асырылады. Өмiрден өткен әулие кiсiлер мен жерiн, ұлтын қасық қаны қалғанша қорғаған батырлардың кесенелерiне арнайы тоқтап, Құран бағыштауды сөкет көретiндер кiмдер? Әсiредiншiлдер. Дiни сауатсыздар. Ислам дiнiн жамылған радикалды топ өкiлдерi. Бұл топтың адамдары үшiн бейсенбi, жұма күндерi шелпек пiсiру де, келiннiң үлкендерге сәлем салуы да, тiптi күй тыңдап, ән айту да – күнә саналады. Кеңес заманының атеистiк идеологиясынан кейiн тәуелсiздiк тұсында қазақ жерiне қазiр қаптаған дiни ағымдар көптеп ағылды. Дiни сенiмге берiлген бостандықты сол ағымдар өз пайдасына асыруға жанталаса кiрiстi. Әлi де айылдарын жияр түрi байқалмайды. Иегова куәгерлерi, Кришна, Евангелия өкiлдерi сынды дiни ағым өкiлдерi қаракөздерiмiздi қыруар ақшамен алдап қатарына қосса, Ислам дiнiн жамылған “Хизбут-тахрир”, “Таблиғи жамиғат”, салафиттер, уахаббиттер, сопылар т.б. осындай топтардың әрекеттерi тiптi сорақы. “Алла үшiн” деген ұранмен шейiт болуға үндеп, ұлттық дәстүрлердiң тамырына аяусыз балта шабу арқылы қатарын толықтыруда. Байқасаңыз, дiни тақырыпта сөйлегiштер мен Ислам дiнiн “тым терең” бiлгiштер көбейдi. Әр тараптың айтқандарын сарапқа салсаңыз, қайсысы бұрыс, қайсысы дұрысын анықтау қиындайды. Мемлекет тарапынан осы мәселеге байланысты мардымды жұмыстар жүргiзiлмеуi жағдайды тiптi ушықтырып барады.
Құранда жазылған аяттарды өзi қалай түсiнiп, қабылдаса, басқаларға да солай таңу қауiптi ме? Өте қауiптi! Осындай дүмшелер мен әсiредiншiлдер айналдырған 20-25 жылдың iшiнде ұлттық салт-дәстүрiмiз бен құндылықтарымызды жоққа шығаруға, тас-талқан етуге бiлек сыбана кiрiстi. “Нәтижесi” де жоқ емес. Қайбiр жылы Жаркенттегi киелi ағашты да ширк деп, өртемекке әрекеттенгендер де дiни адасқан топтың өкiлдерi болатын. Радикалды ағымға iлескендер талай зираттарды осыған дейiн қиратты да. Ендi киелi кесенелерге ауыз салуға көштi. Терiс дiннiң өкiлдерi, сақалдары шошаңдап, қысқа балақтары далақтағандар қазiр кез келген жерде уағызын емiн-еркiн айтатын жағдайға жеттi. Көпшiлiк жиналған жерлерде қыз-келiншектерге хиджаб киюдi қадап айтып жүргендер де солар. Жайшылықта кез келген iлiкпен қарапайым азаматтардың қолына кiсен салғыш ҰҚК, құқық қорғаушылардың бұл мәселеде қауқарсыздық танытып отырғаны тағы бар. Бiздiң елдегi осылай қалыптасқан жүйенi өздерiне тиiмдi пайдаланған әсiредiншiлдер уағыздарын айтып қана қоймай, сонысын жүзеге асыруға мықтап кiрiстi. Солардың уағызына ұйып, имандай сенгендер олардың айтқандарын бұлжытпай орындаймыз деп тағдырлары талқандалған қаншама қандасымыз бар. Соның бiр дәлелi – “халал жезөкшелiк”.
ЖЕЗӨКШЕЛIКТIҢ АДАЛЫ БОЛУШЫ МА ЕДI?
Болғанда қандай! Бұл да Ислам дiнiн жамылғандардың кезектi “жаңалығы”. Интернет сайттарында осы “халал жезөкшелiктiң” құрбанына айналған атыраулық Күләш есiмдi келiншек өз баласының әкесi кiм екенiн бiлмейтiнiн жасырмайды. Өйткенi бiрiншi күйеуi “неге жұмыс iстеп, ақша таппайсың?” деген Күләштiң сөзiн жаратпай, оған “талақ” деп, ертеңiне досына талақ болған әйелiн “сыйлап” жiберген. Осындай талақтың салдарынан Күләш бес жылда тоғыз еркекке “сыйға тартылған”. Мұндай сұмдықты бұрын-соңды естiп, көрiп пе едiңiз?
Атадан келе жатқан дәстүрдiң бiрi – жетiм мен жесiрдi жылатпау, жалғыз қалдырмау, қыз-келiншектердi құрметтеу, аялау. Ал әсiредiншiлдер керiсiнше, әйелдердi мүлiк ретiнде санайды. Мiне, сондықтан бүгiн үйленген жарына ертең “талақ” деп, келесiсiн келiншек етуге әдеттенген. Пәленбай ғасырдан берi мұрты бұзылмаған, бiздердiң ата-бабаларымыз берiк ұстанған Исламның шариғаттарында бiр әйелге бiрнеше еркектiң үйлену жағдайы болып па едi? Өкiнiшке қарай, мұндай масқара үрдiс елiмiз тәуелсiздiк алып, дiнiмiздi нығайтамыз деген тұста өрши бастады.
Қазiргi қаптаған әлеуметтiк желi байланыстары арқылы танысып, ата-ана келiсiмiнсiз некесiн қиятындар көбеймесе, азаяр емес. Таяуда ғана ақтөбелiк 16 жасар қыздың әлеуметтiк желiде бар болғаны үш рет хат алмасып, әлдекiмнiң әйелi болғаны туралы ақпар тарады. Үш рет қана хат алмасып, есi дұрыс адам некелесе ме? Жоқ. Бұл да – дiни сауатсыздықтың, надандықтың асқынған көрiнiсi. Ислам дiнiн насихаттаушылардың әлсiздiгi. Бiздегi имамдардың иманнан ақшаны жоғары қоюы, сатылғыштығы. Қазiр әлдекiм намазға жығылыпты, ораза ұстапты десе, күмәнмен, қауiппен қарайтын жағдайға жеткенiмiз де жасырын емес. Неге? Себебi өзiн нағыз мұсылманмын деп кеуде қағып, қисынға сыймайтын дүниелердi уағыздайтын, тiптi Құдай жолында өз өмiрiн тәрк ететiндер көбейдi. Мiне, сондайлар әлеуметтiк жағдайы төмен, қоғамнан теперiш көрiп, тұрақты жұмысы жоқ, әбден қиналып, қажыған азаматтарды қатарына тартып, онсыз да дiни сауаты шамалы адамдарды өз ұлтына қарсы қоюға бiлек сыбана кiрiскен.
ДIНИ САУАТСЫЗДЫҚ ДЕНДЕП БАРАДЫ
Өзi күнелткен қоғамның сан сұрағына жауап таппағандар жұбанышын дiннен iздеуге мәжбүр болары сөзсiз. Алайда дiннiң де дiнi боларын адасқандардың ажыратып жатқаны шамалы. Солардың бiрi – сәждеге басын ұрған, аузынан Алласы түспейтiн дiндарсымақтардың етегiнен ұстаған қаракөздерiмiз. Иманды, намаз оқитын жiгiт екен деген таяз түсiнiкке шырмалған қыздарымыз күнi ертең қолдан-қолға ауысатын жезөкшеге айналарын бiле бермейдi. Өйткенi әсiредiншiлдер мен радикалды дiни ағым өкiлдерiн шынайы мұсылманнан ажырату өте қиын. Қастерлi Ислам дiнiнiң нақты қағидалары мен шариғи жолдарының бұрмаланғаны сондай, кейде кейбiр уағыздарды тыңдап отырып “апырай-ә” деп те қалатынымыз рас.
Сонымен “халал жезөкшелiк” қалай жүзеге асырылады? Ең алдымен некесiн қидырушы еркек пен әйел ешбiр куәлердiң қатысуынсыз бұл iс-шараны өз iшiнде атқара салады. Ислам дiнiнде неке қию рәсiмiнде куәлердiң болуы шарт. Алайда Ислам дiнiн жамылғандар некенi өз беттерiнше қиып, өз беттерiнше бұза алады. Өздерiн шынайы дiн жолындағы адамдармыз деп санайтындар ата-анасының рұқсатын сұрауды жөн санамайды. Олардың түсiнiгiнде Кеңес заманында күн кешкен әке-шешесi “кәпiр” саналады. Сондай-ақ, “пайғамбардың жолы” деп тоқал алғыштар бiрнеше әйелмен некесiн мешiтте қидырып сайрандап жүргенi де жасырын емес. Некенiң ойыншыққа айналғаны сондай, бүгiн үйленiп, ертең “талақ” деп ажыраса салушылар елiмiздiң Батыс облыстары мен Алматы қаласында өте көп екен. Мешiтте қидырылған неке – ер азаматты көптеген жауапкершiлiктен құтқаратын бiрден-бiр жол. “Талақ” деп әйелдi баласымен тастап кете салады. Сосын заң алдында жауап бермейдi және алимент төлеу, баласына қарайласу дегеннен құтылады. Өйткенi қолда заңды құжат жоқ.
Таяуда radiotochka.kz сайтында қазақ қыздарының “халал жезөкшелiктiң” құрбаны болып жатқандығы туралы материал жарияланған болатын. Мақалада жас қыздар Исламның радикалды ағымының өкiлiне тұрмысқа шықаннан кейiн оның өмiрi тозаққа айналатыны жайлы айтылады. Әйелдiң құнын көк тиынға бағаламайтындар некесiн қиған соң келiншегiн күңнен әрмен етедi екен. “Дiнге қайшы” деген түрлi себеп, желеумен әйелдерiн жер етушiлер де мiне, сол радикалды топ өкiлдерi. Хақ дiнiмiз Исламда әйелдi қорлау туралы бiр ауыз сөз айтылмаған. Олай болса, бiздер неге адасып жүрмiз?
Дiн тақырыбының қызу талқыға түсер жерi – интернет сайттары. Сол сайттарды парақтап қарасаңыз, ерiксiз жағаңызды ұстайсыз. Нағыз мұсылман бiрнеше әйел алуы керек деп өзеурегендер бiр әйелiнiң жағдайын жасай алмай отырғандарын есепке еш алмайды. Кеудемсоқ, пасық осындай еркектер өзiнiң дiни таным-түсiнiгiнiң тарлығына қарамай, “талақ” етуде де алдына жан салмайды. Ал “Талақ” туралы асыл дiнiмiзде не айтылған?
ТАЛАҚТЫҢ ҚҰРБАНДАРЫ КӨБЕЙСЕ, БҰЛ – ҚОҒАМҒА ТӨНГЕН ҚАУIП
“muslim.kz” сайтында Абдусамат Қасым былай дейдi: “…дiнiмiзде себепсiзден-себепсiз ажырасу құпталмайды. Бұл – ерлi-зайыптылардың соңғы шешушi қадамы болуы тиiс. Одан бұрын, ерлi-зайыптылар арасында пайда болған мәселенi анықтап, оны оңды шешуге тырысу ләзiм. Әбу Дәуiттiң хадис жинағында келтiрiлген бiр хадисте ардақты Пайғамбарымыз (с.а.у): “Рұқсат берiлгендердiң iшiндегi Аллаға ең ұнамсызы, ол – талақ”, – дей отырып, жөнсiз ажыраспауға үндеп отыр. Сондықтан да болар, кей ғалымдарымыз ажырасудың өзiн жағдайына қарай уәжiп (ажырасуға мiндеттi), мәндуб (өз еркi) және харам (ажырасуға тыйым салынады) деп бөлген”.
“Исламда “талақ” деген сөз өте сирек айтылады. Бұл сөз жайдан-жай қолданылмайды. Тiптi айтылған күннiң өзiнде “талақ” сөзi айтылғаннан кейiн шариғат жолын ұстанған мұсылман ажыраспай 3 ай 10 күн күтедi. Яғни әйелдiң жүктi, жүктi емес екенiне көз жеткiзедi. Ал некенi оп-оңай бұза салатындар олар нағыз мұсылмандар емес. Бұлар – радикалды ағымның өкiлдерi. Салафиттер өздерiнiң қатарын көбейту үшiн осындай неке заңын өзгертiп алған”, – дейдi Мұхиддин Паттеев осы тақырыпқа қатысты пiкiрiнде. М.Паттеевтiң айтуынша, қазiргi таңда қарапайым адамдарға кiмнiң дәстүрлi ислам жолымен жүретiнiн, кiмнiң радикалды ағымның өкiлi екенiн ажырату өте қиын. Радикалды ағымның өкiлдерi де намаз оқиды, мешiтке барады. Бұрынғыдай тiптi қысқа балақты шалбар да кимейдi, дәстүрлi исламды бүркенiп, өздерiнiң терiс пиғылдарын жүзеге асырады. Өйткенi олардың ұстанымы дәстүрлi исламнан мүлдем бөлек. “Мешiтте бiздiң имамдар мен молдалар уағыз айтқанда радикалды ағымның өкiлдерi тыңдамайды да. Олар телефонымен ойнап, музыка тыңдап отыратын көрiнедi. Имамдар радикалды ағымды ұстанатындардың некесiн де қимайды. Олар өзара некелесiп, өз бiлгендерiмен өмiр сүредi. Бiз оларды айыптайтын жазалаушы орган емеспiз. Тек уағызымызды айтамыз. Тыңдамаса не iстей аламыз”, – дейдi Оңғар қажы Өмiрбек.
Өзiн нағыз мұсылман санайтын кейбiр әсiредiншiлдердiң айтқандарын тыңдасаңыз, қалай елiтiп, соңынан ерiп кеткенiңiздi байқамай қалуыңыз ғажап емес. Мәселен, “шелпек пiсiргеннен аруаққа еш пайда жоқ. Аруақ келiп сiздiң наныңызды жеп, шайыңызды iшпейдi. Ал шелпектi таратып, Құдайы нан деп атау ақымақтық” дейдi әлгiлер. Былай қарасаңыз, шындық та сияқты. Бiз пiсiрген наннан өлген адамға келiп-кетер не бар? Алайда бұл дәстүрдiң тамырында ұлттық таным-түсiнiк бар емес пе? Қазақ халқы Құран оқытудың өзiн де кең дастарқанын жайып, көпшiлiктi шақырып жүзеге асырған. Өкiнiшке қарай, осы қалыптасқан дәстүрдiң өзiн ширк деп сызып тастауға дайын топтар өте көп. Сондай-ақ, талақ мәселесiне де әсiредiншiлдердiң жауабы дайын: “Еркек – әйелден жоғары. Сол себептi оның әрбiр айтқанына әйелi қарсылықсыз бағынуға тиiс. Бағынбаса, Құдайға қарсы шыққандық”. Осы ретте тағы да өз тарихымызға қайта үңiлуге мәжбүрмiз. Айтыңыздаршы, қай қазақтың баласы әйелдi осынша төмендетiп, қадiр-қасиетiн жоққа шығарған? Керiсiнше, қыз балаға төрден орын ұсынып, әйелдерге ақ жаулықты ана ретiнде жоғары құрмет көрсетедi емес пе?!
ИСЛАМ ДIНI – ҚОРҚЫТУДЫҢ ҚҰРАЛЫ ЕМЕС
Ислам дiнiн керi насихаттап, халықтың санасына қорқыныш ұялатушылар қайдан пайда болды? Қылышынан қан тамған Кеңес заманында да ата-әжелерiмiз шариғат жолын берiк ұстанып, тура жолдан таймаған. Бес уақыт намазын қаза етпей, оразасын уақтылы ұстады. Бiрақ солардың бiрде-бiрi “мен нағыз мұсылманмын” деп кеуде соқты ма? Бала күнiмiзде жасы тоқсаннан асса да айтары мен үйретерi көп әжемiздiң: “Шынайы имандылық жүректе сақталады. Оны жарияға салудың қажетi жоқ. Қанша уақыттан берi намаз оқитынын, ораза ұстайтынын айтқан адам өзiне күнә жамауы мүмкiн. Ораза ұстау, намаз оқу – тек өзiң үшiн ғана. Оны басқаларға әлдеқандай етiп әңгiме етудiң құны жоқ. Себебi, Алла оның қай намазын, қай кездегi оразасын қабыл еткенiн ешкiм бiлмейдi. Сондықтан мұндай дүниелердi мейлiнше жасырын ұстаған абзал”, – дегенi бар едi. Ал қазiр қалай? Қазiр ораза ұстағанын жарнамалап, ауызашарда не жегенiне дейiн сөз ететiндер көп. Мұның барлығы, түптеп келгенде, дiни сауатсыздықтан. “Халал жезөкшелiк” мәселесi мемлекеттiк органдарда да алаңдаушылық туғызып отыр. Отбасы институтын қорғау және нығайту мақсатында Қазақстанның Дiни басқармасына мешiттерде неке қию рәсiмiн азаматтар неке туралы куәлiктi алған жағдайда және туыстарының куәлiгiмен ғана өткiзудi кеңес етуде.
Мәдениеттер мен дiндердiң халықаралық орталығының жетекшi ғылыми қызметкерi Гүлнафиз Тоқтарова дiни сауат тақырыбына қатысты пiкiрiнде былай дейдi: “Дiни экстремизм арнайы оқулықтарда “басқа дiн ұстанушылар мен дiндi ұстанбайтындарға төзiмсiздiктi уағыздау, өзге дiндерге нақты бiр дiни iлiм шеңберiнде қарау, бағалау. Басым жағдайларда дiни экстремизм дiнге қатысты болмай, саяси немесе өзге де мақсаттарға қол жеткiзу үшiн, нақты бiр дiн қағидаларын жамылғы ете отырып зиянды әрекет ету” –деп көрсетiледi. Жалпы, дiни экстермизмнiң қай аймақта болмасын (Қазақстан бойынша) таралуына себеп болатын бiрнеше алғышарттарды атап өтуге болады. Ең алдымен, бұл – дiни сауатсыздық. Дiнге толық таныммен келмеу дiни сауатсыздықтың басты көрiнiсi болып отыр. Бұл жерде Абайдың иманды “якини” және “тақлиди” деп бөлiп қарастыруы өзектi болуда. Мұның алғашқысы танымнан, ақыл дәлелiнен туындайтын шын иман. Екiншiсi “өзi ештеңенi бiлмей, еш нәрсе туралы ойламай, дiн иелерiнiң сөзiне ерiп, “ел қалай көшсе, мен де солай көштiм” деген надандықтан шыққан соқыр сезiм, үстiрт наным” – бұл қазiргi қоғамға тән, дiни сауатсыздықтың көрiнiсi, дiни радикалданудың себебi болып отыр. Мысалы, “http://uraza.kz/” сайтында Рамазан айында оразаны бұзудың тыйым салынғандығы туралы: “Ораза тұтудан, оның мiндеттiлiгiн мойындамай бас тартқан адамның кәпiр (дiнсiз) екенiне ғалымдар бiр ауыздан келiскен” деген ақпарат берiлдi. Бұл қазақ жерiнде таралған дәстүрлi Ханафи мазхабына қайшы, мұнда ораза ұстамауды дiннен шығармайды. Сол секiлдi, беташар, сәлем салу т.б. дәстүрлердi “Құдайға серiк қосу” деген пәтуа беретiн сайттар дiни ортадағы бөлiнушiлiктердi туындатып, дiни фундаментализмге итермелейдi. Берiлген сайттардың ортақ ұраны “Таухид – бұл мақсат, ал жихад – оны жүзеге асыру жолы”, “жихад – әркiмнiң жеке мiндетi” деген ой. Бұл ой ашық немесе жасырын түрде мейлiнше белсендi түрде таратылады, таңылады. Салдары ретiнде қоғамда араб елдерiнiң ұлттық киiмiн кигендер мен мешiтке құлағына наушник тағып баратындар пайда бола бастады. Өзге елге жихадқа аттанып, өлiм құшқандар мен өз елiнде экстремистiк идеяларды таратып түрмеге қамалғандар саны артты.
Дiни сауатты болу үшiн белгiлi бiр дiни курсты бiтiру шарт емес. Дiни сауаттылық ұлттық тарих, дәстүрмен қатар, әлемдiк деңгейдегi үрдiстерден хабардар болудан құралады. Өз Отанын сүю мен дәстүрiн ұстану, тарихын қастерлеу дiни сауаттылықтың бiр қыры. Өйткенi қазақ тарихына үңiлген кез келген адам қазақ халқында өзге елдi жаулау, өзге ұлт пен дiндi кемсiту секiлдi көрiнiстердiң болмағанын көредi. Сондай-ақ, ұлттық дәстүрдiң ислам шарттарына қарсы келмейтiнiн, тiптi үндесiп тұратынын байқау үшiн де асқан сауаттылықтың қажетi жоқ”.
ШҰБАРЛАНҒАН ТIЛIМIЗДI ТАЗАРТУ ҚИЫНДАП БАРАДЫ
Соңғы кездерi тiлдiк қолданысқа сыналай енiп бара жатқан араб сөздерi де онсыз да мемлекеттiк тiлiмiздiң өз деңгейiне шығуына кедергiсiн келтiре бастағандай. “Құранның сөзiн бұлжытпай, бұзбай, сол қалпында айту керек” деген түсiнiктiң қалыптасқаны сондай, әсiредiншiлдер мен дiнге ендi бет бұрғандар әр сөзiн “Әлхамдуллилаһ”-пен бастайтын болды. Мұнда тұрған еш сөкеттiк жоқ та шығар. Алайда тағы да ата-бабамыз бен өмiрден өткен ғұламаларымыздың сөздiк қолданысына жүгiнсек, ешбiрiнiң “Аллаһ”, “мә-шаллаһ”, “субханаллаһ” дегенiн таппайсыз. Ең ақыры ауызашардың өзiн “ифтар”, некенi “никәһ”, адалды “халал”, арамды “харам”, Құдайға шүкiрдi “шукран Аллаһ” деп, көпшiлiгiмiздiң тiлiмiз елеусiз, ақырын шұбарланып барады. Бiз – қазақпыз. Мың жерден Құранды жатқа бiлiп, дiндi жетiк меңгергенiмiзбен араб болмайтынымыз бесенеден белгiлi. Өзге ұлтқа айналар болсақ, кешегi Кеңес дәуiрiнде түбегейлi орысқа айналмас па едiк? Не орыс емес, не қазақ емес, дүбәраға айналдық емес пе? Елiктегiш халықпыз. Десек те, ана тiлiмiздi тәрк етiп, араб сөзiн кiрiктiре сөйлеудiң ақыры не болмақ? “Ислам дiнi – әлемдегi ең адал, ақиқат дiн. Алайда соңғы кездерi “Аллаһ”, “мә-шаллаһ” деушiлердiң көбейгенi сондай, әп-әдемi сөздер ғажап дiнiмiзден ерiксiз безiндiре бастады. Осындай сөздердi көп қолданатындардың иманы жүрегiнде емес, тек аузында ғана сияқты көрiнедi. Өйткенi сөзi жып-жылтыр, ал iсiнен адам шошиды. Ұлы Абай да өмiрден “Аллаһ” деп емес, Алла деп өттi. Соған қарамастан бiздер әлгi сөздердi көп айтсақ нағыз мұсылманға айналардай жанталасамыз. Бiз ең алдымен мықты ұлт болып қалыптасып, бекiп алуға тиiспiз. Ұлт жоқ жерде дiннiң де құны болмайды. Сондай-ақ, ұлтын сүймеген, ұлтының құндылықтарын бағаламаған кез келген адамнан иманды жан шығуы екiталай”. Бұл – қарапайым ғана азаматтардың ой-пiкiрi. Сiз қалай ойлайсыз, оқырман?

Меруерт ХУСАИНОВА
http://www.zhasalash.kz/saraptama/15226.html